ESCALA i TIBALIFORT

Gaudeix sempre de la escalada.

miércoles, 18 de enero de 2012

NOVES RESSENYES ESCALADA ESPORTIVA MONTSERRAT SUD: “BOMBO INFIERNO”

Can Jorba Esquerra (esq)

Sector Bombo Infierno

Si fem una ullada des de l’aparcament de Can Jorba, podem observar els sectors d’escalada mes propers del costat esquerra, just per sobre de la masia de Can Jorba.

Entre la placa de la Pluja(situada un esglaó mes amunt amb accés diferent) i el sector Manantial, podem identificar una agulla força característica i morfològica que hem anomenat “BOMBO INFIERNO”.

Orientació predominant Sud.



Accés al Sector Bombo Infierno

L’accés al Bombo Infierno el podem fer de dues maneres:

1.Des del Sector Manantial. Just davant de la via Golden Gay, surt un camí  amb una baixada amb fort pendent que immediatament fa un gir a la dreta i que si seguim flanquejant, ens porta al sector en un tres i no res.
2.Accés directe. Sortint del pàrquing i agafant el camí normal que puja a tots els sectors,  abans del desviament cap al sector Manantial, hi ha un camí, ara, ja força marcat que surt cap a l’esquerra just al costat d’un arbre. 

Topo i llistat de les vies

Les vies  les hem equipat conjuntament amb en Joan, també ha col•laborat en Vicens.  Les vies de la 1 a la 3 vistes per JB i la resta per mi mateix.
Les primeres vies del sector van ser ser la “Spartacus Fulipus” i la Supermami  que estan  dedicades a uns bons amics.   
Equipament amb parabolts del 10 i reunions amb cadena i anella.

 
Consideracions:   
Tornem a Insistir .... Els voltants del sector estan completament nets de brutícia, papers i residus orgànics humans. Ens agradaria que prenem consciència per mantenir impecable qualsevol dels llocs d’escalada que visitem. Res dona mes satisfacció que arribar a escalar i trobar-nos tot l’entorn ben net.  


Igualment demanem el mateix comportament cívic als voltants de l'aparcament i la masia de Can Jorba. 



Fotos:
Pep a Spartacus Filipus:

 Joan a Ratzinger Zeta i Dani a la Spartacus Filipus:

6 comentarios:

  1. Osti Pep, no pareu!! Així no hi ha forma de seguir-vos!

    Ja li farem una visita a aquest Muchachito Bombo Inferno!

    A tibar-li!

    ResponderEliminar
  2. Gràcies pel vostre esforç, amb gent com vosaltres podem gaudir encara més d'aquesta autèntica i boníssima escola que és Montserrat.

    ResponderEliminar
  3. CAn Jorba Reloaded! la setmana passada vaig estar per primera vegada al Manatial i vaig flipar amb les vies, i ja veig que trigaré una mica en fer-les totes, bé! algunes hem queden lluny! hehe!

    Gràcies per la feina feta!

    ResponderEliminar
  4. hola pep, soy el paco, el otro dia me subí por la McKantus Muertus, en mi opinión tal como la hice o sea recto és 7c, quiero decir que hay una combinación de cantos más a la derecha que hace el paso del dinámico más sencillo, aunque creo que es irse un poco de la vía.... haber que dice la gente, porque creo que utilizando esa alternativa quedará de 7b+..... UN VIOTE POR CIERTO!!!!!GRACIAS POR TALADRARLA!!!

    ResponderEliminar
  5. ¿Nadie va a deciros que es vergonzoso que en el 2011 piqueis cantos? deberian desterraros a Cuenca lo menos y prohibiros que equipeis más... pero solo jabón y comiditas de polla... y otra pregunta, ¿por que está todo el zócalo de arenisca lleno de agujeros de taladro? ¿qué clase de oligofrénico compulsivo se dedica a gastar batería y broca a pie de via embruteciendo así la montaña?

    ResponderEliminar
  6. Hola ANÓNIMO. No soy partidario de polémicas ni de comentarios de mal gusto en los blogs, y menos a alguien que no es capaz de identificarse, pero como aquí se respetan todas las opiniones y hace tiempo que tenía olvidado el blog, te contestaré.

    Para empezar, ¿ nadie va a decirte que en el 2012 y con las publicaciones que existen, no te hayas informado antes de "piar"?

    Primero infórmate de quién es el autor que ha equipado la vía y luego vas y se lo comentas. Yo no puedo contestarte porqué no encontraras ningún canto picado en las vías que yo he equipado.

    Por otro lado, si eso del jabón y las comidas e polla es lo que te pone, deberías consultar otro tipo de blogs que seguro encontrarás otros “tios” que les encantará usar su taladro contigo.

    Si no es así, vete de nuevo a preguntar por ahí quien hizo esos agujeros porqué yo no tengo ni idea del tiempo que deben llevar ahí. Antes que te pongas “cachondo“ y contestes de nuevo, si no te has dado cuenta o aún no te has informado, alrededor del bombo infierno hay unas cuantas vías con “spits” que llevan ahí mas años de los que tiene la antigua guía de Montserrat Sur (2004), y que por cierto no salieron publicadas.

    En fin, creo que ya he dedicado demasiadas explicaciones para un ANONIMO. Si algún día quieres “salir del armario” de los anónimos, no me importará tener una charla contigo para explicarte las dudas que han suscitado tus comentarios poco acertados en este blog.

    Pep.

    El primer paso de la ignorancia es presumir de saber.
    Baltasar Gracián (1601-1658) Escritor español.

    La ignorancia y el error son manantiales de mal humor.
    Barón de Holbach (1723-1789) Filósofo francés.

    ResponderEliminar